ANNONS
Integritet på Tailsweep

It’s a meal – not a competition

/

Inlägg i samarbete med Ikea

Det här innehållet kan inte visas på grund av dina cookie-val. Du behöver ändra dina inställningar för att se det.

Jag tycker det positiva med sociala medier överväger det negativa. Människor kan inspirera varandra och det är en bransch många kan livnära sig på. Tyvärr så finns det även en baksida med hela detta fenomen. Livet på sociala medier uppfattas ofta som felfria och ”perfekta”. Sanningen är den att det som visas upp på sociala medier är det fina som händer på en dag, allt annat fotar vi inte. Maträtten som såg god ut visar vi upp, inte den mindre härliga lunchen som vi åt i soffan.

I Ikeas nya kampanj ”Let’s relax” försöker de få människor att säga hejdå till stress i samband med mat och istället välkomna lugnet och det härliga med det. För i och med alla bloggar, Instagram och tv-program så höjs ribban (och stressen) hela tiden. Ikea vill nu uppmana till att mat ska vara enkelt och problemfritt. För ja, alla fuskar i köket och alla äter middag framför tvn ibland. Jag tycker verkligen ni ska kolla på deras film här nedan. Den uppmanar er om att ni ska göra exakt det ni vill – ät med glädje och med människor som får er att må bra! Prestationsångest tillhör inte köket.

2

Följ mig på Instagram!

@elinskoglund
© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00